Main Point

Informacija. Informacione tehnologije. Informaciono drustvo. Internet. Virtuelne zajednice. Digitalna podela. Globalizacija. Internet aktivizam. Sajber kriminal. Kontrola sadrzaja na Internetu. eLearning. eGovernment. eBusiness. IKT i IT. Ostalo...

19.07.2006.

Chat xafsing

Chat xafsing je upotreba online chat soba da promovišete svoje proizvode ili svoje usluge i servise.

Na velikoj mreži kao što je internet, postoji veliki broj chat soba. Mnoge od njih su različite i promenljive od kategorija do kategorija. Prvi vaš zadatak je da pronađete pravu chat sobu gde će vaša ciljna grupa tj. publika biti okupljena. Naravno, možete i da kreirate svoju vlastitu chat sobu. Posle toga ide onaj klasični posao, a to je kreiranje vašeg profila firme. To znači da ljudima uvek u chat sobama budu dostupne osnovne informacije o vašoj firmi i vašoj djelatnosti. Prije stupanja u rad vaše online chat sobe, tj. prije nego što privučete posetioce (potencijalne kupce ili korisnike usluga) u vaše prodajno mjesto, morate da uvežbate rad sa administrativnim panelom u chat sobama, jer vam to služi da uvek imate kontrolu nad ponašanjem vaših kupaca u chat sobama. Morate biti oprezni, jer se među njima uvek može pojaviti neko ko će spam-ovati vašu chat sobu, i ometati vaš rad u njoj.

Posle utvrđivanja vašeg online prodajnog mesta, sledi pravo poslovanje u vašoj chat sobi. Šaljite elektronske poruke, da pronađete ljude u chat sobama, koji bi bili zainteresovani za vaše proizvode ili vaše usluge. Počnite prezentovanje sa perspektivama vaših proizvoda i usluga, indirektno ih unoseći u prodajeno mesto (chat soba) kroz razgovor.
Jedna od vaših alternativa, može biti, da svima objavite i prezentujete u chat sobi nešto interesantno ili nešto besplatno što nudi vaša kompanija, ili šta nudite na vašoj web adresi. To će privući i namamiti veliki broj posetilaca u ovom slučaju potencijalnih kupaca na vašu web adresu.

Ovde ste mogli zapaziti jednu veliku mogućnost, koju možete iskoristiti. To je kreiranje vaše sopstvene online chat sobe, koja će biti na vašoj web adresi kompanije, i tako će te stvoriti jednu virtuelnu zajednicu i dovesti posetioce na vašu web adresu.

Postoji mnogo usluga koje možete uraditi sa chat sobom. To sve zavisi od dijapazona poslovanja. Možete da organizujete online seminare u chat sobi sa raznim temama, ili to može biti seminar na temu vaše ekspertize. Jedna od bitnih usluga koju pruža chat soba, je ta da se uvek možete naći sa vašim trenutnim kupcima i potrošačima, ako oni imaju neka pitanja, probleme ili sugestije. Uvek regularno planirajte slobodna dešavanja u vašoj chat sobi. Možete i da planirate i organizujete da eksperti iz vaše oblasti delovanja govore u chat sobi. To vam može podići rejting kod kupaca i naravno stvoriti utisak o vašoj profesionalnosti.

Jednom kad skupite dovoljno iskustva, možete da organizujete i kreirate druge chat sobe kao ekspert. Vrednost ovoga što radite može vam doneti ekstra zaradu. Ali ako to radite besplatno onda možete vrlo lako da steknete publicitet.

Pobrinite se da vaše pisanje i gramatika budu korektni kada chatujete, tako da bi ljudi sa kojima razgovarate mogli lako razumeti ono šta pišete. Naravno, treba da koristite emocije i akronime da pomognete ljudima da razumeju šta pišete. To su poznati smajliji :D ili :) ili neke poznate skraćenice (btw – by the way, lol – laughing out loud).

Sada u novije vreme postoje i nove metode komunikacije. Kao što su video konferencije gde se možete sa potencijalnim kupcima naći „licem u lice“. Tada vaše online poslovanje postaje realnije i još više može uticati na posetioce da budu odlučniji pri kupovini proizvoda ili korištenju usluga koje se nude.

xxxing vaših proizvoda ili usluga u chat sobama je više personalni način da steknete nove potrošače. Perspektiva chat xafsinga je „u pravi čas komunicirati sa vama“, umesto čitanja vaših prospekata, letaka i sličnog papirnatog promotivnog materijala.

U svakom slučaju, ovo vam može mnogo pomoći, nikako odmoći. Ništa ne možete izgubiti, čak šta više možete da tokom chat xafsinga steknete nove prijatelje.

14.07.2006.

Izazovi za mLearning

Konekcija je jedna od glavnih razlika, ako upoređujemo mobilne uređaje sa personalnim računarima (uobičajenim uređajima za širenje i razvoj eLearning-a). U sadašnjem vremenu mobilni uređaji mogu biti konektovani na Internet ili u mrežu preko mnogih tehnologija – WAP, GPRS, UMTS, Bluetooth, WiFi, i dr. Iako je moguće predvideti u budućnosti da će mobilni uređaji biti „uvek uključeni“, da će imati širok opseg, još uvek to neće biti slučaj. Zato što, mobilni uređaji često imaju periode diskonekcije, bilo hotimično (kad su usluge preskupe) ili ne (kad infrastruktura nije obezbeđena).

Vidimo da veliku ulogu ovde imaju i sami uređaji. Hardverske i softerske karakteristike uređaja imaju veliki uticaj na to, koji sadržaj je moguće dostaviti, a i u pravo vreme poslati. Obično, web sadržaj je dizajniran za desktop računare, tako da su ona neprijatna, čak i retko korisna za uređaje sa malim ekranima. U sadašnje vreme, mobilni telefoni postaju mnogo moćni sa neverovatnim brzinama (istovremeno sa hardverske i softverske tačke gledišta), iako će njihovi ekrani ostati uporedno mali. Često je teška i sama navigacija. Opremljeni sa malom stilskom tastaturom ili sa ekranima na dodir, touch-screen, (uobičajeno za PDA uređaje), korisnici mogu izgubiti mnogo vremena u traženju njima potrebnog sadržaja odnosno informacija. Web stranice obiluju velikom količinom informacija, pa korisnik gubi mnogo vremena tražeći na strani gde su potrebne informacije, odnosno gde se nalazi potreban sadržaj. Možemo da zamislimo alternativne načine navigacije, kao na primer što su glasovne komande. Pored toga, memorija koja je dostupna na mobilnim uređajima je relativno mala. Moguće je da se koriste prošireni paketi i veća memorija na nekim uređajima kao što su PDA uređaji. Naravno to bi samo smanjilo samo neka od ograničenja koja imaju mobilni uređaji.

Lokacija je sledeća nova stvar za razmatranje. Iako smo prije pa i sada govorili o ograničenjima, upoređivajući m-Learning i e-Learning, takođe postoje i prednosti. Mala veličina uređaja i bežična konekcija ih čine dostupnim bilo kad i bilo gde. Mobilnost otvara raznolikost novih scenarija. Usluge uključujući lokacije otkrivanja, kao na primer, primanje upustava kako doći do određenih prostorija, ili podsetnici za seminare/predavanja, mogu biti okidač za uzimanje u razmatranje tekućeg mjesta i vremena da se dođe do potrebnih destinacija.

Koliko će mobilni uređaji biti u upotrebi što se tiče edukacije, i kolika će biti njihova zastupljenost u obrazovanju društva, zavisi od nas samih. Upotreba mobilni uređaja u edukaciji i razvoj m-learninga ima još jednu veliku ulogu, a to je razvoj Informacionog društva.

02.07.2006.

Razlike između M-Learninga i E-Learninga

U opštem slučaju, mobilna edukacija može biti posmatrana kao jedna od mnogih formi učenja ili studiranja, koja se dešava interaktivno kroz korištenje mobilnih uređaja. Mobilni uređaji su ovde jedan od posrednika pri prenosu znanja na društvo.
Možemo lako da vidimo da postoje servisi koji trebaju da biti prilagođeni da bi se dostigle krajnje granice određenih uređaja, da bi mogli da ispunimo sve što nam oni pružaju. Pored toga postoje i drugi uređaji sposobni za transfer podataka, koji svojim pojavljivanjem imaju nove servise, prouzrokovanim mobilnošću.

Ako eLearning podrazumeva način obrazovanja izvan učionice ili kampusa, onda mLearning podrazumeva mobilan način obrazovanja. U ovom slučaju mLearning nas odvaja od neke fiksne tačke. Gdje za eLearning smatramo da je alternativni način obrazovanja, za mLearning kažemo da je komplementarna aktivnost kako za eObrazovanje tako i za tradicionalno obrazovanje.

mLearning daje mogućnosti korisnicima da im uvek bude dostupno znanje i za vreme dok su udaljeni od svojih uobičajenih mjesta za učenje, učionice ili računara. U bilo koje vreme mogu biti interaktivni sa svojim edukativnim resursima.

U nekom smislu mLearning postoji duže od eLearning, sa papirnim knjigama i drugim prenosnim resursima, tehnologija je ona koja danas oblikuje korišćenje mLeargninga. Danas nam tehnologija daje mogućnosti da možemo koristiti razne oblike mLearninga. Ona nam dopušta da u našim džepovima nosimo mnogobrojne resurse i da imamo pristup njima kad god bi to bilo za nas prikladno. Tehnologija nam takođe dopušta da stupamo u kontakt istovremeno sa našim kolegama i iako udaljeni da saradjujemo i radimo zajedno na načine koji do sada nisu bili mogući.

Dok su za nas mLearning uređaji prezentovali nove mogućnosti, tu su ostali izazovi koji su sasvim stari, a to su male veličine ekrana, ograničena snaga procesora, smanjeni ulazni kapaciteti. Ovi izazovi znače adaptaciju postojećih eLearning usluga i sadržaja za mLearning, a to nije trivijalan zadatak.

<< 07/2006 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

MY LINKS

OTHER LINKS
EXIT Centre
CePIT
ETF Banja Luka
Mladi.info
Banja Luka
MPIII.com
Studenti i Cimeri

PERSONAL PAGE
Name: Milos Blagojevic
City: Banja Luka
Birthdate: 06.02.1985.
Occupation: student
Interests: ICT
eMail: milosh@teol.net

ICT blogs
Šta je informaciono društvo?
IKT i globalizacija
Digitalna podela
Digitalne podele: jezik, kultura i rod na svetskoj mreži (1. dio)
Digitalne podele: jezik, kultura i rod na svetskoj mreži (2. dio)
Digitalne podele: jezik, kultura i rod na svetskoj mreži (3. dio)
Digitalne podele: jezik, kultura i rod na svetskoj mreži (4. dio)
Političke implikacije IKT-a i koncept e-Vlade
Virtuelne zajednice i društveni odnosi na Internetu (1. dio)
Virtuelne zajednice i društveni odnosi na Internetu (2. dio)
Virtuelne zajednice i društveni odnosi na Internetu (3. dio)
Internet aktivizam (1. dio)
Internet aktivizam (2. dio)
Internet aktivizam (3. dio)
Uticaj IKT-a na lokalne i globalnu ekonomiju (1. dio)
Uticaj IKT-a na lokalne i globalnu ekonomiju (2. dio)
Sajber kriminal i kontrola sadrzaja na Internetu (1. dio)
Sajber kriminal i kontrola sadrzaja na Internetu (2. dio)
eLearning (1. dio)
eLearning (2. dio)
eLearning (3. dio)
eLearning (4. dio)
eLearning (5. dio)
mLearning
Razlike između M-Learninga i E-Learninga
Izazovi za mLearning
Chat marketing

Other stuff
Moja prva pesma
Inteligencija vs. Pamet
Blogovi
Moje pesme (1.dio)
Moje pesme (2.dio)

BROJAČ POSJETA
49550

Powered by Blogger.ba